Deklaracja dostępności

Wprowadzenie

Inbank zmierza do ciągłej poprawy dostępności swoich usług cyfrowych zgodnie z wymaganiami Europejskiego Aktu o Dostępności Oraz jego transpozycją do prawa krajowego Rzeczpospolitej Polskiej.

Podstawa prawna

Niniejsze oświadczenie zostało opublikowane zgodnie z:

  • Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 z dnia 17 kwietnia 2019 r. w sprawie wymogów dostępności produktów i usług.
  • Ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, która implementuje Europejski Akt o Dostępności w Polsce i określa wymagania dostępności dla dostawców usług sektora prywatnego, w tym usług finansowych.

Zakres dostępności

Niniejsza strona internetowa oraz powiązane usługi cyfrowe zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu obowiązujących wymagań dostępności określonych w wyżej wskazanych aktach prawnych, tj.:

  • Uczynieniu interfejsów postrzegalnymi, funkcjonalnymi i zrozumiałymi (zgodnie z zasadami WCAG 2.1 Poziom AA).
  • Zapewnieniu kompatybilności z technologiami wspomagającymi, takimi jak czytniki ekranowe i nawigacja za pomocą klawiatury.
  • Zapewnieniu równego dostępu do informacji i funkcji dla użytkowników z niepełnosprawnościami.

Status dostępności

Strona internetowa jest częściowo zgodna z wymogami dostępności określonymi w obowiązujących przepisach. Zgodność oparta jest na:

  • Zastosowaniu wytycznych Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, poziom AA.
  • Ewaluacjach przeprowadzonych przez wewnętrznych ekspertów.

Mimo, że Inbank dokłada wszelkich starań, aby wszystkie elementy strony były dostępne, mogą istnieć obszary, które obecnie nie zapewniają w każdym wypadku wymogów w zakresie dostępności ze względu na ograniczenia techniczne lub inne uzasadnione przyczyny. Poniżej przedstawiono aktualne wyjątki:

  • Niektóre treści dostarczane za pośrednictwem podmiotów trzecich mogą nie być zgodne z wymaganiami dostępności. Dotyczy to m.in. osadzonych multimediów, zewnętrznych wtyczek typu plug-in czy zasobów, nad którymi nie mamy pełnej kontroli. Podejmujemy współpracę z dostawcami zewnętrznymi w celu poprawy dostępności, wszędzie tam gdzie to możliwe.

Działania na rzecz dostępności

Aby wspierać dostępność cyfrową, Inbank zobowiązuje się do:

  • Zapewnienia dostępności w procesie projektowania i tworzenia usług cyfrowych.
  • Uwzględniania aspektów dostępności przy wyborze rozwiązań zapewnianych przez podmioty trzecie.
  • Przeprowadzania regularnych audytów i aktualizacji zgodnych ze standardami WCAG.
  • Szkolenia pracowników w zakresie standardów i najlepszych praktyk w obszarze dostępności.

Procedura zgłaszania naruszeń

Jeśli Twoje zgłoszenie nie zostanie rozpatrzone w sposób satysfakcjonujący, możesz przekazać sprawę do Rzecznika Finansowego, który nadzoruje zgodność z przepisami dotyczącymi dostępności w Polsce w zakresie usług bankowości detalicznej:.

Wersja oświadczenia

  • Niniejsze oświadczenie jest ważne od 28.06.2025 r.